مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-08سياسي

واکسینه شدن 62 هزار دام در مناطق صعب العبور رضوانشهر


مدیرکل دامپزشکی گیلان از واکسینه شدن 62هزار دام در مناطق صعب العبور رضوانشهر خبر داد و گفت: این دام ها علیه بیماری های آبله، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، - شاربن و بروسلوز واکسینه شدند.

هادی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رزمایش کشوری جهاد دامپزشکی در مناطق کم برخوردار رضوانشهر اظهار کرد: عشایر نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته و به عنوان جامعه مولد همواره در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نقش آفرینی می کنند و حمایت از این قشر زحمتکش باید مورد توجه ویژه باشد.

وی افزود: در همین راستا تیم های عملیاتی دامپزشکی در این رزمایش دو روزه 62 هزار نوبت سر دام را علیه بیماری های آبله، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، شاربن و بروسلوز واکسینه کردند.

بابایی با اشاره به اینکه ییلاقات رضوانشهر از جمله کانون های اسکان عشایر و یکی از قطب های اصلی دامداری سنتی گیلان به شمار می رود و در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه نقش بسزایی دارد، گفت: این شهرستان داری 90 هزار دام سبک و حدود 30 هزار دام سنگین و دارای 900 خانوار دامدار است که از این تعداد 218 خانوار عشایر هستند و سالانه بیش از یک هزار تن گوشت قرمز تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن 62 هزار دام در مناطق صعب العبور رضوانشهر

واکسینه شدن 62 هزار دام در مناطق صعب العبور رضوانشهر