مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-14سياسي

مهمانی غدیر؛ نمایشی از وفاق ملی


مهمانی غدیر به ما یاد داد که حضور مردم باید نمود وفاق ملی باشد نه محل زورآزمایی لوگوهای ادارات و یاد گرفتیم که مهمانی غدیر نباید جشنی حکومتی شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- میلاد امینی موحد*: وقتی پیرامون عید غدیر خم در تاریخ اسلام جست وجو می کنم با واژه های غریبی چون روز شادی و سرور، روز هدیه دادن، روز اطعام مؤمنین، روز آراستگی مواجه می شوم؛ مناسکی که تا پیش از مهمانی غدیر سال های اخیر در کشور اسلامی ایران که مفتخر به ولایت حضرت علی (ع) است، کمتر مورد توجه قرار می گرفت.

شاید کمتر شنیده باشید اما کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) از پیشتازان بزرگداشت روز عید غدیر بود و همه ساله در چنین روزی سفره اطعام او با حضور غنی و فقیر در شهر زبانزد خاص و عام بود.

آنچه در مهمونی غدیر امسال کشور مشاهده شد، رجوع مردم به دین و مناسک آن در بزرگداشت عید امامت و ولایت بود؛ البته باید تاکید کرد که جشن های مربوط به عید غدیر به قله خود نرسیده و قطعاً در سال های بعد توسعه این جریان محسوس تر خواهد بود.

اکنون انگار این جشن یعنی عید غدیر یک کیلومتر، دو کیلومتر یا بیشتر در استان های مختلف کشور، انگار به راهی نو برای اجتماعی شدن نسل آینده جامعه با زمینه ای انسانی و دینی تبدیل شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمانی غدیر؛ نمایشی از وفاق ملی

مهمانی غدیر؛ نمایشی از وفاق ملی