مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 15:402023-07-22فرهنگي

فردوسی قرن ها پیش کارِ مارکز را می کند


یوسفعلی میرشکاک با بیان این که فردوسی قرن ها پیش کار مارکز را می کند گفت: نویسندگان ما به جای شاهنامه خواندن، دارند ادای نویسندگانی چون مارکز را درمی آورند.

- یوسفعلی میرشکاک با بیان این که فردوسی قرن ها پیش کار مارکز را می کند گفت: نویسندگان ما به جای شاهنامه خواندن، دارند ادای نویسندگانی چون مارکز را درمی آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، این شاعر و پژوهشگر ادبی در دومین جلسه از فصل چهارم درس گفتارهای شاهنامه، که به همت این دفتر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به صنعت براعت استهلال، که فردوسی در ابتدای برخی داستان های شاهنامه از جمله ابتدای داستان رستم و سهراب و رستم و اسفندیار آورده است، خاطرنشان کرد: فردوسی قرن ها پیش از گابریل گارسیا مارکز داستان را در ابتدا لو می دهد اما چنان کشش و پویایی در داستان ایجاد می کند که خواننده نتواند خواندن داستان را ادامه ندهد.

هرکس که قصد نوشتن دارد و شاهنامه نخواند، بهره ای دستگیرش نخواهد شد.

او با ابراز تأسف اظهار کرد: نویسندگان ما به جای شاهنامه خواندن، دارند ادای نویسندگانی مثل مارکز را درمی آورند! چون گابریل گارسیا مارکز هم در کتاب وقایع نگاری مرگی اعلام شده ، ماجرای قتل جوانی به نام سانتیاگو ناصر را روایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فردوسی قرن ها پیش کارِ مارکز را می کند

فردوسی قرن ها پیش کارِ مارکز را می کند