مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 16:022023-07-06اقتصادي

تصویب پرداخت 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کالاهای اساسی


هیات وزیران در جلسه هفتم تیر امسال تصویب کرد که بانک مرکزی موظف است 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی و تامین کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اختیار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، یکی از برنامه های دولت در برنامه هفتم توسعه، خودکفایی 90 درصدی در تولید محصولات استراتژیک است و در این راستا برنامه هایی برای تحقق این امر تدوین شده است.

واقعیت آن است که تولید تصادفی و بی برنامه نمی تواند ضامن امنیت غذایی پایدار کشور باشد و این مساله از موضوعات مهمی است که دولت در برنامه های خود بر آن توجه دارد.

در این راستا یکی از برنامه های دولت در سال 1402، ارائه تسهیلات به کشاورزان برای حمایت از کالاهای اساسی بوده است؛ هیات وزیران در جلسه 7/4/1402 تصویب کرد که تسهیلات به کشاورزان ارائه کند.

براساس این تصویب نامه بانک مرکزی موظف است مبلغ 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی و تامین کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اختیار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب پرداخت 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کالاهای اساسی

تصویب پرداخت 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از کالاهای اساسی