مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 09:352023-06-23سياسي

هنوز تصمیمی درباره یکپارچه شدن دانشگاه ها نگرفته ایم


وزیر علوم درباره یکپارچه شدن دانشگاه های برخی از استان ها در راستای ساماندهی آموزش عالی گفت: در حال حاضر صحبت ها مقدماتی بوده، پیشنهاداتی هم ارائه شده است ولی هنوز تصمیم نگرفته ایم.

- محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه کدام سه استان براساس ساماندهی آموزش عالی تصمیم گرفته اند دانشگاه هایشان یکپارچه شود گفت: در حال حاضر صحبت ها مقدماتی بوده و بحث ساماندهی آموزش عالی مطرح است.

وی ادامه داد: پیشنهادات ارائه شده است ولی ما هنوز تصمیم نگرفته ایم.

وزیر علوم افزود: اگر قرار است این کار را انجام دهیم باید مطالعات لازم را انجام دهیم و اقناع نخبگانی داشته باشیم، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها باید قانع شوند و به گونه ای باشد که امکان هم افزایی صورت گیرد و همه از این کار خوشحال باشند.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نکرده ایم افزود: ساماندهی آموزش عالی کمک می کند که بهره وری در آموزش عالی و رتبه دانشگاه ها در سطح بین المللی و ملی افزایش یابد.

براساس این گزارش، اخیراً محمد مهدی دهقان مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در گفتگویی عنوان کرده بود: در حال حاضر 2 هزارو 183 مرکز آموزش عالی در کشور داریم که با اجرای طرح آمایش آموزش عالی این دانشگاه ها ادغام شده و تعداد آنها به 400 دانشگاه کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز تصمیمی درباره یکپارچه شدن دانشگاه ها نگرفته ایم

هنوز تصمیمی درباره یکپارچه شدن دانشگاه ها نگرفته ایم