مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 17:202023-07-10اقتصادي

تجار ایرانی شناخت خوبی از آفریقا ندارند


کارشناس آفریقا با بیان اینکه متأسفانه تجار ایرانی، شناخت خوبی از آفریقا ندارند و آفریقایی ها نیز ایران را خوب نمی شناسند، گفت: باید میزان صادرات و واردات خود با این کشورها را متوازن کنیم.

- جعفر قناد باشی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اهمیت ایجاد روابط با قاره آفریقا، اظهار داشت: کشورهای آفریقایی ظرفیت های اقتصادی و تجاری فوق العاده ای دارند که به واسطه همین ظرفیت ها، بسیاری از کشورهای صنعتی و نیمه صنعتی جهان به دنبال برقراری روابط با آنها هستند.

وی ادامه داد: این قابلیت ها تنها مربوط به عرصه تجارت کالا نیست بلکه مربوط به دیگر ظرفیت ها از جمله استفاده از آبزیان، معادن، صدور خدمات فنی مهندسی و …است.

کارشناس مسائل آفریقا بیان کرد: تجارت با آفریقا به علت وسعت آن و مشکلات زیرساختی در حمل ونقل و همین طور فقدان شناخت کافی از بازار کشورهای آفریقایی آن طور که باید توسعه نیافته است.

متأسفانه نگاه ما به همه 55 کشور آفریقایی یکسان است و همه این کشورها را آفریقا می دانیم؛ درصورتی که هر کشور این قاره فرهنگ خاص خود را دارد و برای شناخت این فرهنگ نیاز به مطالعه میدانی داریم؛ اتفاقی که تاکنون به سبب مشکلات موجود تاکنون رخ نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجار ایرانی شناخت خوبی از آفریقا ندارند

تجار ایرانی شناخت خوبی از آفریقا ندارند