مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 17:052023-06-24پزشكي

توصیه دامپزشکی در آستانه عید قربان؛ پرهیز از کشتار دام در منازل و معابر


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم ذبح دام در منازل و معابر توصیه نمی شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، مختار رجایی فر در خصوص ذبح دام های آلوده و ذبح در شرایط غیر بهداشتی و شیوع بیماری های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم هشدار داد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک دارد، گفت: کشتار خارج از نظارت های بهداشتی دامپزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان می شود لذا شهروندان از برنامه هایی که دامپزشکی برای مراسم قربانی دام در روز عیدقربان تدارک دیده استفاده کنند تا به راحتی خطر ابتلاء به بیماری های مشترک پیشگیری شود.

وی افزود: طی هماهنگی با مدیران کشتارگاه های دام استان، تمامی کشتارگاه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روز سعید قربان فعال و آماده خدمت رسانی هستند.

این مسئول ادامه داد: ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که این اقدام می تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه دامپزشکی در آستانه عید قربان؛ پرهیز از کشتار دام در منازل و معابر

توصیه دامپزشکی در آستانه عید قربان؛ پرهیز از کشتار دام در منازل و معابر