مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 11:322023-07-12اقتصادي

رشد 675 درصدی اعتبارات مرمت و احیاء بافت های تاریخی مشهد


رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه احیا و مرمت بافت های تاریخی شهر، در سال 1402 افزایش 675 درصدی داشته است.

- حمید ضمیری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بودجه سال 1402 شهرداری مشهد در راستای حفظ، مرمت، احیا و تملک ابنیه و بافت های تاریخی 675 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اظهار کرد: این اعتبار در سال گذشته 13 میلیارد تومان بوده که امسال به 86 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این بودجه، در قالب پروژه های زودبازده و احیاء گذرهای تاریخی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، اعتبارات دیگری نیز در نظر گرفته شده که این رویکرد نشانگر توجه ویژه شورای ششم به موضوع مهم صیانت از تاریخ و هویت شهری است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص می توان به احیاء راسته بازارهای تاریخی و قدیمی شهر، احیاء مسیرهای تشرف، احیاء ابنیه تاریخی و واجد ارزش، جداره سازی ابنیه تاریخی، حفاظت از حریم منظر مرقد منور رضوی(ع)، احیاء مسیر حرکت امام رضا(ع) و ارتقاء کیفیت زندگی در بافت های تاریخی اشاره کرد.

ضمیری گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در تداوم این رویکرد، ضمن حمایت از افزایش این اعتبارات برای سال های آینده، انتظار دارد که شهردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 675 درصدی اعتبارات مرمت و احیاء بافت های تاریخی مشهد

رشد 675 درصدی اعتبارات مرمت و احیاء بافت های تاریخی مشهد