مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 08:402023-07-01اجتماعي

ایجادتصفیه خانه های روستایی راهکاری برای کاهش آلودگی فرآوری زیتون


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: ایجاد تصفیه خانه های روستایی؛ راهکاری برای کاهش آلودگی پساب فرآوری زیتون است.

- محمدرضا یافتیان در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد آلودگی آب های زیرزمینی با پساب فرآوری زیتون اظهار کرد: تولید زیتون و فرآورده های آن رکن جدایی ناپذیر از اقتصاد طارم است اما شیوه های فرآوری باید به گونه ای باشد که به آب ، خاک و باغات آسیبی وارد نکند.

وی با اشاره به اینکه در بخش روغن کشی و فرآوری زیتون با مشکلات زیست محیطی مواجه هستیم، ابراز کرد: روغن زیتون از دو روش با سیستم دو فاز و سه فاز به دست می آید که در سیستم سه فاز موضوع آلودگی حلال های آلی پیش می آید و در حال حاضر به واحدهای صنعتی برای استفاده از این روش مجوز صادر نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان یادآور شد: در سیستم دو فاز از پرس سرد استفاده و روغن گرفته می شود که محصول مرغوب تری به دست می آید و آلودگی کمتری دارد اما به کارگیری این روش هنوز برای همه نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: برای تشویق افراد به استفاده از روش دو فاز، خرید تضمینی زیتون برای واحدهایی مجاز است که دارای این سیستم باشند، البته در بخش واحدهای صنعتی مشکل کمتر است و عمده مشکل به واحدهایی مربوط می شود که در خانه ایجاد شده و راهی برای کنترل آن ها نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجادتصفیه خانه های روستایی راهکاری برای کاهش آلودگی فرآوری زیتون

ایجادتصفیه خانه های روستایی راهکاری برای کاهش آلودگی فرآوری زیتون