مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 14:002023-07-15اقتصادي

انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود منتفی است


انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به شمال استان منتفی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدمهدی فداکار گفت: آب مورد نیاز شهرهای کرمان و رفسنجان از خط صنعت تأمین می شود.

استاندار کرمان ادامه داد: روزی بارندگی زیاد بود و آب هلیل رود، جازموریان را سیراب می کرد اما امروز بارندگی به شدت کم شده و محدود، آب موجود نیز در پشت سدها رفته است.

وی عنوان کرد: اصل بر این است که آب کشاورزی باوجود چند هزار چاه غیرمجاز در جنوب استان کرمان اصلاح شود و سطح زیر کشت موجود را با مصرف بهینه آب حفظ کنیم.

فداکار عنوان کرد: ما به هزار و یک دلیل باید به سمت کشاورزی مدرن برویم که کار دشواری است، کشاورزی غرق آبی پسته باید تغییر یابد و این موضوع گریز ناپذیر است.

وی افزود: زمانی که به سمت کشاورزی مدرن برویم تولیدات ما در کمیت و کیفیت ارتقا خواهد یافت و این موضوع هزینه ها را کاهش خواهد داد.

استاندار کرمان با اشاره به خسارت زیاد قطعی برق صنعت و کشاورزی گفت: کشاورزان باید با ایجاد پنل های خورشیدی در مزارع و باغات خود، جلودار تأمین انرژی باشند و پای کار بیایند تا این مشکل رفع شود.

وی ادامه داد: برای این موضوع با یک شرکت مذاکره می کنیم تا نصب پنل های خورشیدی به صورت اقساطی و یا پرداخت در زمان برداشت محصول انجام گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود منتفی است

انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود منتفی است