مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:162023-07-11اقتصادي

سد «قیز قلعه سی» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان به بهره برداری می رسد


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: پروژه 20 ساله سد قیزقلعه سی تا آخر شهریور با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران از پیگیری برای تخصیص 50 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی تبریز خبر داد و اظهار کرد: مبلغ 50 میلیارد تومان برای شرکت آب و فاضلاب استان جهت رفع تنش آبی در تبریز و 20 میلیارد تومان باقی جهت تکمیل پروژه های آبی ضرورت دار این حوزه به شرکت آب منطقه ای استان تخصیص یافت.

وی همچنین افزود: رینک جنوبی کلانشهر تبریز با پیشرفت بیش از 95 شامل زیر پروژه های مخزن 10 هزار مترمکعب، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 3 مترمکعب بر ثانیه، مخزن 100 هزار مترمکعب و خط انتقال به طول 27 کیلومتر در قطرهای 1600، 1400 و 1000 میلی متر است.

غفارزاده گفت:  مخزن 100 هزار مترمکعبی کلانشهر تبریز با پیشرفت بیش از 98 درصد و اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان اعتبار به روز شده با هدف پایداری آب شرب بوده که مجموع ظرفیت مخازن آب تبریز را به 450 هزار مترمکعب می رساند و تاب آوری این کلانشهر را به میزان حدود 6 ساعت افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد «قیز قلعه سی» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان به بهره برداری می رسد

سد «قیز قلعه سی» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان به بهره برداری می رسد