مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-11اقتصادي

45 هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت سامانه آبیاری نوین است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی سامانه های نوین آبیاری از سال 74 در استان اردبیل شروع شده و تاکنون بیش از 45 هزار هکتار اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر تقی زاده صبح سه شنبه در نشست شورای معاونین و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: 28 درصد از اراضی آبی کشاورزی استان اردبیل به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی با بیان اینکه کل اراضی آبی استان اردبیل 252 هزار هکتار شامل 36 هزار هکتار باغ و 216 هزار هکتار زراعت است، خاطرنشان کرد: از این میزان 8 هزار و 156 هکتار به آبیاری قطره ای و تیپ و 23 هزار 526 هکتار بارانی و 14 هزار و279 هکتار کم فشار اختصاص داده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بالغ بر 25 هزار هکتار نیز توسط کشاورزان بدون استفاده از تسهیلات دولتی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند که با احتساب آن بیش از 70 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده که حدود 28 درصد از اراضی کل استان را شامل می شود.

تقی زاده با اشاره به اینکه 42 هزار هکتار نیز در قالب پروژه مهار آب های مرزی اجرا است، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی های پی در پی ضرورت صرفه جویی از آب های موجود در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته و باید از منابع آبی موجود استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت سامانه آبیاری نوین است

45 هزار هکتار از اراضی اردبیل تحت سامانه آبیاری نوین است