مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 20:202023-07-04اقتصادي

پرتودهی در بخش کشاورزی جلوی خسارت 15 میلیارد تومانی را می گیرد


پرتودهی در بخش کشاورزی و استفاده از فناوری های هسته ای می تواند تا 15 میلیارد تومان جلوی خسارت و تلفات بخش کشاورزی را بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پژمان شیرمردی عصر سه شنبه در نشست محققان و پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در بخش غیر برقی فناوری های هسته ای ما شاهد کاربرد پرتوها در بخش کشاورزی با هدف کمک به تأمین امنیت غذایی هستیم تا زمینه تقویت نظام اقتصادی در این بخش فراهم آید.

وی تصریح کرد: در حالی که 800 میلیون نفر در دنیا از سوءتغذیه رنج می برند باید به فکر تولید با کیفیت محصولات کشاورزی باشیم تا از سموم و سایر امکانات شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی کمتر استفاده شود.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در کشورمان 125 تا 130 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را شاهد هستیم که از این میزان 30 درصد تلفات بخش کشاورزی است.

شیرمردی افزود: 10 تا 15 میلیارد تومان سرمایه ملی به خاطر تلفات بخش کشاورزی از دست می رود که در این زمینه انتظار می رود با استفاده از پرتوهای انرژی هسته ای، بخش کشاورزی در تولید کیفی محصولات موفق عمل کند.

وی مهمترین کاربرد پرتوها را در حوزه برداشت محصولات و حذف آفات یادآور شد و خاطرنشان کرد: به راحتی می توان آفات محصولات کشاورزی را در ابعاد مختلف با استفاده از پرتودهی کاهش داده و حتی کیفی ترین حبوبات، س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتودهی در بخش کشاورزی جلوی خسارت 15 میلیارد تومانی را می گیرد

پرتودهی در بخش کشاورزی جلوی خسارت 15 میلیارد تومانی را می گیرد