مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-19اقتصادي

باغات گلستان در قالب الگوی کشت کود شیمیایی دریافت می کنند


سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان بابیان اینکه باغات گلستان درقالب الگوی کشت کودشیمیایی دریافت می کنند، گفت:سهمیه درنظر گرفته شده برای هر باغدار متناسب بانوع گونه باغی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نوید رضا فرهانی با اشاره به اینکه باغات گلستان در قالب الگوی کشت، کود شیمیایی دریافت می کنند، گفت: در استان گلستان حدود 30 هزار هکتار گونه های مختلف باغی کشت شد که در راستای تغذیه بهینه و مدیریت مناسب باغات با هدف افزایش عملکرد بهره وری، ارتقای کیفیت میوه و دستیابی به تولید بیشتر، مقرر شد از ابتدای سال جاری، همزمان با اجرای طرح الگوی کشت، کود شیمیایی مورد نیاز باغداران استان نیز تأمین و در اختیار بهره برداران باغی قرار گیرد.

فرهانی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای هر باغدار متناسب با نوع گونه باغی، سن و تعداد درختان موجود در باغات برآورد و تعیین شده و در مناسب ترین زمان برای اجرای طرح تغذیه درختان که عمدتاً از اوایل دی تا اواخر اردیبهشت ماه است، از طریق مراکز جهاد کشاورزی توزیع می شود.

وی افزود: از آنجا که شناسایی باغات و تهیه شناسنامه بهره برداران برای باغات موجود در سطح استان از الزامات برنامه ریزی برای اجرای طرح های توسعه ای باغبانی به شمار می رود، از باغداران تقاضا می شود پیش از ارائه تقاضای دریافت سهمیه کود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات گلستان در قالب الگوی کشت کود شیمیایی دریافت می کنند

باغات گلستان در قالب الگوی کشت کود شیمیایی دریافت می کنند