مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-08اقتصادي

هشدار به تهرانی ها، مصرف آب را کاهش دهید!


شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.

- شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنا به اطلاعیه آبفای استان تهران با افزایش دمای هوای تهران، میزان مصرف آب در شهر تهران به طور چشم گیری افزایش یافته است که ادامه این روند، پایداری شبکه توزیع آب را تحت تاثیر قرار می دهد.

طی روزهای اخیر مصرف آب در شهر تهران به رقم سه میلیارد و 700 میلیون لیتر در هر شبانه روز رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای تیرماه امسال، مصرف لحظه ای آب تهران در ساعات اوج مصرف، از رقم 51 هزار لیتر در ثانیه کمتر نشده که تداوم این امر ممکن است موجب بروز ناپایداری در شبکه و توزیع آب شود.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این اطلاعیه اعلام کرده است که تنها با 10 درصد کاهش مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری در شهر تهران می توان حدود 120 میلیون مترمکعب یعنی معادل 70 درصد سد امیرکبیر آب را حفظ و ذخیره کرد.

از ابتدای سال آبی جاری، نسبت به دوره بلندمدت 104 میلی متر کاهش بارندگی در استان تهران ثبت شده است که این وضعیت، ضرورت مدیریت مصرف آب در پایتخت را دوچندان می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به تهرانی ها، مصرف آب را کاهش دهید!

هشدار به تهرانی ها، مصرف آب را کاهش دهید!