مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 12:552023-07-10فرهنگي

رودبار صاحب موزه زلزله ایران می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از احیا و احداث موزه زلزله ایران در رودبار خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده تنها مشکل مکان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ولی جهانی در چهارمین جشنواره ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در رودبار، اظهار کرد: جنگل های هیرکانی در 5 استان کشور از جمله گیلان زیست می کنند.

وی از راه اندازی پایگاه جنگل های هیرکانی در میراث فرهنگی گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر 350 میلیون تومان برای ساماندهی و تقویت این پایگاه اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از شناسایی 700 اثر تاریخی در رودبار خبر داد و بیان کرد: بیشترین آثار فرهنگی و تاریخی کشور در رودبار وجود دارد که این ظرفیت را مرهون رودخانه سفیدرود و جنگل های هیرکانی است.

جهانی با اشاره به وجود قدیمی ترین سکونت گاه بشر در رودبار، اضافه کرد: فرصت سرمایه گذاری در غار دربند رشی فراهم شده و در حال مطالعات طرح می باشد.

وی با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران از غار دربند رشی، افزود: بعد از ماسوله، قلعه رودخانه و موزه میراث روستایی، غار دربند رشی از اماکن پربازدید گیلان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به راه موزه پارینه سنگی در رودبار، بیان کرد: دست ساخته ها و یافته های تاریخی غار دربند رشی در این موز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودبار صاحب موزه زلزله ایران می شود

رودبار صاحب موزه زلزله ایران می شود