مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:362023-07-17سياسي

قطار سریع السیر تهران_همدان در مرحله توافق نهایی


حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پروژه قطار سریع السیر تهران_همدان در مرحله توافق نهایی است اظهار کرد: با توجه به بهبود روند توافق با شرکت چینی در خصوص اجرای پروژه قطار سریع السیر برقی، چهارمین جلسه در راستای پیگیری اجرای این پروژه که برای نخستین بار در ایران اتفاق می افتد، برگزار شد.

وی با بیان اینکه با عملیات اجرایی این پروژه مسیر فرودگاه امام (تهران_همدان) چند ساعت کاهش خواهد داشت گفت: قطارهای سریع السیر در بیشتر کشورهای پیشرفته استفاده می شود، سرعت این قطارها بالغ بر 400 کیلومتر در ساعت است که با راه اندازی فاصله بین شهری همدان_تهران در کمتر از یک ساعت طی خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور وزیر راه افزود: توضیحاتی مبنی بر اینکه فاینانس و خط اعتباری این پروژه بر عهده شرکت چینی خواهد بود ارائه شد و با برآورد هزینه های تمام رفت وآمدهای لازم بین دو کشور تا رسیدن به مرحله نهایی.

وی با بیان اینکه با تایید نهایی کشور چین طرح آماده عملیات اجرایی است زمان آغاز آن طبق مفاد توافقنامه را سه چهار ماه آینده عنوان کرد و گفت: قرار است پروژه در نهایت طی دو سه سال به پایان برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطار سریع السیر تهران_همدان در مرحله توافق نهایی

قطار سریع السیر تهران_همدان در مرحله توافق نهایی