مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 10:352023-06-29سياسي

دعا روح عبادت و حقیقت پرستش است


دعا مسیر زنده شدن و تجلی حیات طیبه است؛ انسان هایی که زبانشان تند و تلخ و پایشان در آلوده شدن به گناه شل می شود، کسانی هستند که خود را در مسیر دعا قرار نداده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سرلک، در محفل معارفی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شبستان امام خمینی (ره)، با بیان این که تمام آفرینش با تمام عظمتش تنها بخشی از نیازهای انسان را می تواند برآورده سازد، اظهار داشت: تمام موجودات عالم هستی برای انسان خلق شده است.

خداوند متعال عالم خلقت را بر اساس نیازهای انسان خلق نموده در پیچ و خم روزگار هدف و مسیر خود را گم کرده در تنگناها و بن بست ها و به هم ریختگی ها رسیده ایم.

وی از خود فراموشی و تهی شدن از خود را بلای بزرگ انسان دانست و اذعان داشت: انسان دنیایی در جاذبه های رنگارنگ، حباب ها و سراب های دنیا گمشده خود را می جوید؛ اگر آدمی این زیبایی ها و ظواهر دنیا را مقصد بگیرد، احساس بی نیازی از ذات اقدس الهی خواهد نمود.

اگر انسان پندار بی نیازی کند، سر از طغیان بر خواهد آورد.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن اشاره به آیه شریفه الَّذِی أَحْسَنَ کُلَّ شَیْءٍ خَلَقَهُ [1] با بیان این که دنیا با تمام زیبایی های خلقتش صرفاً منزلی موقت برای تکامل انسان است، اظهار داشت: دعا و تضرع به پیشگاه ذات اقدس الهی، کارگاه تربیتی برای تجلی فروتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعا روح عبادت و حقیقت پرستش است

دعا روح عبادت و حقیقت پرستش است