مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 12:202023-06-26اقتصادي

مرگ تدریجی گنج های پنهان کردستان


منابع آب های زیر زمینی، گنج های پنهانی هستند که همواره به دلیل افزایش جمعیت، افزایش سطح رفاه و توسعه صنایع و کشاورزی در کنار تغییرات اقلیمی از جهت کمی و کیفی در حال تغییر است.

- ایسنا/کردستان منابع آب های زیر زمینی، گنج های پنهانی هستند که همواره به دلیل افزایش جمعیت، افزایش سطح رفاه و توسعه صنایع و کشاورزی در کنار تغییرات اقلیمی از جهت کمی و کیفی در حال تغییر است.

بنابراین، بررسی تغییرات کمی و کیفی آب زیرزمینی با هدف مدیریت آن امری ضروری به ­نظر می رسد.

دشت های قروه و دهگلان یکی از بزرگترین دشت های کشاورزی استان کردستان بوده و قطب کشاورزی استان به شمار می روند، روند روبه رشد جمعیّت در دهه های اخیر، توسعه اجتماعی و اقتصادی، رونق کشاورزی در منطقه و نیز، توسعه صنایع متوسط و کوچک در این دشت ها، موجب افزایش برداشت از منابع آبی زیرزمینی در این منطقه شده است.

بدین منظور خبرگزاری ایسنا، نشستی تخصصی با عنوان بررسی چالش ها و راهکارهای مدیریت پایدار آب های زیرزمینی در استان کردستان را با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه در استان برگزار کرده است که در ادامه مشروح این گزارش آمده است.

750میلیون متر مکعب کسری مخزن در منابع آب زیرزمینی کردستان اتفاق افتادە است معاون برنامەریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقەای کردستان گفت: آب های زیرزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ تدریجی گنج های پنهان کردستان

مرگ تدریجی گنج های پنهان کردستان