مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 15:052023-07-16اقتصادي

جزییات توافق ایران و چین برای سرمایه گذاری مشترک


در کمیسیون مشترک توسعه اقتصادی ایران و چین تعدادی پروژه سرمایه گذاری با اولویت به طرف چینی معرفی شد و مورد توافق قرار گرفت که این پروژه ها در زمینه انرژی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیداحسان خاندوزی که به تازگی در کمیسیون مشترک توسعه اقتصادی ایران و چین، به عنوان رییس طرف ایرانی شرکت کرده بود، امروز در ارتباط زنده با خبر ساعت 14 اظهار داشت: بعد از توافقنامه ایران و چین که در چهار سال و نیم گذشته انجام شد، اجرای این توافقنامه نیازمند پیگیری جداگانه داشت.

در این زمینه اولین کمیسیون مشترک بین ایران و چین در پکن برگزار شد و وزیر اقتصاد به عنوان رییس طرف ایرانی در این کمیسیون شرکت کرد.

وی چین را بزرگترین شریک تجاری و بزرگترین مقصد کالاهای تجاری ایران دانست که سهم چین از تجارت ایران اعم از واردات و صادرات 24 درصد است.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، در جلسه کمیسیون مشترک ایران و چین که با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد به عنوان رییس ایرانی این کمیسیون، وزارت نفت، وزارت کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت، بانک مرکزی، گمرک و سازمان امور مالیاتی و وزارت امور خارجه برگزار شد، طرح های مورد علاقه ایرانی ها برای اجرای مشارکتی با طرف چینی مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق ایران و چین برای سرمایه گذاری مشترک

جزییات توافق ایران و چین برای سرمایه گذاری مشترک