مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 08:452023-06-27اجتماعي

مدیریت پسماند به روش پلاسما در لرستان اجرا می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با ورود وزارت دفاع به بحث مدیریت پسماند در لرستان، شهرداری های خرم آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز به صورت مشترک و شهردار کوهدشت نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

- ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با ورود وزارت دفاع به بحث مدیریت پسماند در لرستان، شهرداری های خرم آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز به صورت مشترک و شهردار کوهدشت نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

علی سالاروند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مدیریت پسماند در کل کشور به صورت سنتی است.

وی ادامه داد: پسماند قاعدتاً یک سلسله مراتب دارد که اولویت آن کاهش تولید پسماند است، یعنی ما یک محصول را طوری تهیه کنیم که دیرتر تبدیل به پسماند شود که به کیفیت محصول برمی گردد.

سالاروند با اشاره به این که اولویت بعدی تفکیک از مبدأ است که ما بتوانیم از همان ابتدا زباله های تر و خشک را از یکدیگر جدا کنیم، افزود: این زباله ها کیلویی 8000 تومان خریداری شده و با ارزش افزوده حدود 200 هزار تومان از چین دوباره وارد کشور می شود.

مدیرکل حفاظت نحیط زیست لرستان بیان کرد: اگر تفکیک به درستی انجام شود تنها 30 درصد زباله هاباید به محل دفن بروند اما بجز مقداری که زباله گردها جمع می کنند 100 درصد زباله ها به محل دفن می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت پسماند به روش پلاسما در لرستان اجرا می شود

مدیریت پسماند به روش پلاسما در لرستان اجرا می شود