مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 07:302023-07-13بين الملل

تخلیه بیش از 40 هزار نفر در چین در پی وقوع سیل


رسانه های دولتی چین گزارش دادند که بیش از 40 هزار نفر در استان سیچوان این کشور به دلیل بارش شدید و جاری شدن سیل تخلیه شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، طوفان های شدید همراه با باران طی چند هفته گذشته مناطق مختلف چین را در برگرفته و باعث وقوع سیل و رانش گل و لای شده، خانه ها را ویران و زیرساخت ها را تخریب کرده و چندین نفر را کشته است.

باران و سیل در چین در حالی اتفاق می افتد که چندین بخش دیگر از جهان شاهد بارش های فاجعه بار مشابهی بوده اند که نگرانی های جدیدی را در مورد سرعت تغییرات آب و هوایی ایجاد کرده است.

در شهر یاآن از استان سیچوان چین در عرض حدود 14 ساعت بیش از 300 میلی متر باران باریده است که موجب وقوع سیل ناگهانی و رانش گل و لای و ویرانی خانه ها شده است.

ژنگژو مرکز استان هنان هشدار قرمز را که بالاترین سطح هشدار در یک سیستم هشدار چهار سطحی برای باران شدید است را صادر کرد و چندین منطقه بارندگی بی سابقه را گزارش کرده اند.

بر اساس گزارش اداره هواشناسی چین، در شهرستان گوانیون در استان جیانگ سو در طول یک شبانه روز بیش از 275 میلی متر باران باریده است.

به گفته این اداره، شهر شیاتای در استان گوانگدونگ نیز در پایان ماه ژوئن به طور متوسط 439 میلی متر بارندگی روزانه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلیه بیش از 40 هزار نفر در چین در پی وقوع سیل

تخلیه بیش از 40 هزار نفر در چین در پی وقوع سیل