مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 20:152023-07-03پزشكي

راه اندازی مرکز فراهم آوری اهدای عضو پیوندی در بیمارستان فیروزگر


دومین مرکز فراهم آوری اهدای عضو پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران در بیمارستان فیروزگر راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی مشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه یکی از اعمال خداپسندانه در کشور ما بحث اهدای عضو است، عنوان کرد: با اهدای عضو یک نفر بیش از 3 تا 4 نفر می توانند به زندگی طبیعی باز گردند و این برکت بزرگی برای کشور است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در بحث پیوند اهدای عضو پیوندی بسیار موفق عمل کرده و بر طبق شاخص های عملکردی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جزو سه مرکز اصلی در زمینه فراهم آوری عضو پیوندی از بیماران مرگ مغزی است و تاکنون در بیمارستان رسول اکرم (ص) اهدای عضو پیوندی صورت می پذیرفت.

مشکی افزود: با توجه به برنامه ریزی خوب مدیریتی در سطح دانشگاه و همکاری تیم مرکز فراهم آوری اعضا (OPU) و رییس بیمارستان فیروزگر، واحد فراهم آوری اعضا از بیمارستان رسول اکرم (ص) به بیمارستان فیروزگر منتقل شد و از ابتدای تیر ماه در بیمارستان فیروزگر فعالیت این مرکز از سر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از مدت کوتاهی از راه اندازی این مرکز در بیمارستان فیروزگر اهدای اعضا از 4 بیمار مرگ مغزی انجام شد و اعضای آنها شامل کلیه، کبد و قلب جداسازی شده و برای پیوند به بیماران نیازمند منتقل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز فراهم آوری اهدای عضو پیوندی در بیمارستان فیروزگر

راه اندازی مرکز فراهم آوری اهدای عضو پیوندی در بیمارستان فیروزگر