مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:302023-06-28اقتصادي

آغاز مرمت بقاع 72 تن ساروق


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خبر داد: مرمت اضطراری بقاع 72 تن ساروق آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی حسین محمودی گفت: در سال های 98 و 99 مسئله مرمت این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفت و پس از آن شرح خدمات پروژه مبنی بر مرمت بام و گنبدهای بنای امامزادگان استخراج و آواربرداری گنبدها انجام شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مرمت این مرحله امامزاده 72 تن ساروق با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال انجام خواهد شد.

محمودی افزود: در این مرحله از مرمت جداره های داخلی و بیرونی گنبد، اصلاح عایق بام اجرای پوشش حفاظتی بر روی پوشش اصلی و دفع رطوبت، دوغاب ریزی و مرمت گنبد اصلی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز بعدی این مرمت سایر بخش ها به ویژه مرمت و تثبیت تزیینات و نقاشی های داخل بقاع در دستور کار قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تأکید بر اینکه امامزاده 72 تن ساروق یکی از مهمترین قطب های گردشگری زیارتی استان است گفت: بنای امامزادگان 72 تن مربوط به سده ششم هجری است که در سال 1316 در فهرست آثا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت بقاع 72 تن ساروق

آغاز مرمت بقاع 72 تن ساروق