مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:562023-07-09اقتصادي

30 تا 40 درصد خون های دریافتی صرف بیماران خاص می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، مصطفی جمالی امروز در حاشیه رونمایی از اولین سامانه سیار اهدای خون استان با بیان اینکه تعداد پایگاه های سیار اهدای خون کمتر از 20 دستگاه است، اظهار کرد: ظرفیت خونگیری اتوبوس سیار اهدای خون استان مرکزی حدود 15 هزار واحد در سال است.

وی افزود: با استفاده از اتوبوس سیار اهدای خون استان مرکزی می توان آمار اهدای خون را در استان افزایش داد؛ در سال گذشته دو میلیون و 220 هزار مورد خونگیری در کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه اهدای خون اهدای زندگی است، ادامه داد: با هر واحد خون سه فرآورده تولید می شود؛ حدود 24 هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارند که 20 درصد خون کشور به آنها اختصاص می یابد.

جمالی بیان کرد: بین 30 تا 40 درصد خون های دریافتی صرف بیماران سرطانی، هموفیلی و در مجموع بیماران خاص می شود؛ به همین دلیل است که اگر انتقال و اهدای خون نباشد درمان بیماران با اختلال مواجه می شود.

11 میلیارد تومان هزینه راه اندازی و تجهیز اتوبوس سیار فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی نیز گفت: یکی از مزیت های استفاده از پایگاه سیار انتقال خون این است که می توان از ظرفیت های مردم در روستاها نیز بهره برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 تا 40 درصد خون های دریافتی صرف بیماران خاص می شود

30 تا 40 درصد خون های دریافتی صرف بیماران خاص می شود