مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-15اقتصادي

آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری تجمیعی دشت کامو


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری تجمیعی دشت کامو  در سطح 370 هکتار خبر داد.

- ایسنا/اصفهان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری تجمیعی دشت کامو  در سطح 370 هکتار خبر داد.

وحید انصاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح تجهیز مزارع دشت کامو به سامانه های نوین آبیاری یکی از بزرگ ترین و مهم ترین پروژه های استان اصفهان است که با هزینه تقریبی 180 میلیارد ریال از محل اعتبارهای بلاعوض صندوق حمایت از بخش کشاورزی و خودیاری بهره برداران اجرا می شود.

وی افزود: طرح تجمیع آبیاری کشاورزی راهکاری مناسب برای صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه های کشاورزی است و کشاورزان باید به سمت یکپارچه سازی زمین حرکت کنند تا کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری داشته باشند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان، تصریح کرد: خشکسالی سال های اخیر سبب تنش های آبی در کشور شده است، که منابع آبی ایران را تحت فشار قرار داده است از این رو باید در مصرف آب توجه بیشتری شود و طرح آبیاری تجمیعی یکی از اقدام های مناسب برای مدیریت و استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی است.

انصاری گفت: اجرای طرح آبیاری تجمیعی ازجمله سیاست گذاری ها در بخش کشاورزی است که می تواند موجب صرفه جویی 2300 مترمکعب در مصرف آب در یک هکتار زمین کشاورزی شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری تجمیعی دشت کامو

آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری تجمیعی دشت کامو