مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:512023-07-05سياسي

«غدیر» عید اهل آسمان و جشن زمینی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، غدیر خم نام برکه ای کوچک و ناحیه ای میان مکه و مدینه است که بر اساس روایات اسلامی حضرت محمد (ص) در 18 ذی الحجه سال 10 هجری قمری امام علی علیه السلام را مولای مؤمنان اعلام کرد که سالروز این واقعه در میان شیعیان به عید غدیر شهرت دارد.

  اهمیت و گرامیداشت این روز به دلیل انتخاب و معرفی حضرت علی بن ابیطالب (ع) به عنوان وصی و جانشین بلافصل حضرت محمد (ص) است چرا که امامت را به وجود آورد و ادامه راه رسالت بود.

واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته و دارد.

غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودی خداست؛ روز بزرگ، روز گشایش و روز تکامل است؛ غدیر، نه تاریخ است، نه جغرافیا و نه روایت، بلکه ولایت است و عید غدیر بزرگترین عید شیعیان است که باید باشکوه گرامی و بزرگ داشته شود.

با قبول غدیر هدایت حاصل می شود  حجت الاسلام علی عباسی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه غدیر یک فرهنگ و مربوط به هدایت بشر است و با قبول غدیر هدایت حاصل می شود و غفلت از آن مایه گمراهی است، اظهار کرد: پیامبر اکرم در غدیر مقدماتی فراهم کردند تا طبق آن مقدمات، امام را نصب کنند و باید گفت انتخاب امام علی علیه السلام به عنوان جانشین پیامبر، انتخاباتی نبوده بلکه انتصابی بوده و  خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«غدیر» عید اهل آسمان و جشن زمینی ها

«غدیر» عید اهل آسمان و جشن زمینی ها