مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 10:452023-06-29سياسي

30 اثر تاریخی در دولت سیزدهم به کشور بازگردانده شد


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در مدت حدود 2 سال از فعالیت دولت سیزدهم، 30 اثر و سند تاریخی به کشور بازگردانده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بازدید از سد تاریخی فریمان اظهار داشت: سنگ نگاره ساسانی به کشور وارد و تحویل موزه ملی ایران شد که کار بزرگی بود.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تلاش زیادی از سوی وزارت امور خارجه و میراث فرهنگی و نمایندگی وزارت خارجه در لندن انجام شد تا مجسمه سرباز ساسانی که دهه 60 بصورت قاچاق خارج شده بود، بعد از پیگیری حقوقی برگشت داده شود.

وی گفت: آنچه در مرحله نخست برای ما اولویت دارد این است که اشیایی که بصورت غیرقانونی و قاچاق از کشور خارج شده اند، بازگردانیم.

مهندس ضرغامی ادامه داد: در مورد سایر اشیای تاریخی ارزشمند که به صورت قانونی هم خارج شده باشد در نشست سال گذشته کشورهای صاحب تمدن باستانی در عراق پیشنهاد دادیم که همه کشورهای صاحب تمدن اسلامی بالاتفاق موضوع بازگشت اشیا تاریخی خود را به کشورشان پیگیری کنند و همه موافقت کردند و این موضوع به عنوان یک مصوبه اعلام شد.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه کشور ما صاحب تمدن هفت هزار ساله است، گفت: هویت ما جزو شناخته شده ترین هویت های بش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 اثر تاریخی در دولت سیزدهم به کشور بازگردانده شد

30 اثر تاریخی در دولت سیزدهم به کشور بازگردانده شد