مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 09:262023-07-19اقتصادي

2500 مترمربع اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان نور به چرخه تولید بازگشت


صادق خرمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور، اظهار کرد: با اجرای حکم قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در بخش چمستان این شهرستان 2 هزار و 500 متر مربع زمین کشاورزی، اراضی زراعی و باغی پس از آزادسازی کامل، به چرخه تولید بازگشت داده شده است.

وی گفت: قلع و قمع ساخت وسازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی در روستاهای نعمت آباد و اناده بخش چمستان نور انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نور با اشاره به اینکه حکم قلع و قمع در راستای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی شکل گرفت، تصریح کرد: در این عملیات 12 فقره تغییر کاربری شامل سه فقره بنای مسکونی نیمه کاره و 9 فقره دیوارکشی قلع و قمع شد.

وی در مورد مرمت و لایروبی چهار قطعه آب بندان شهرستان نور به مساحت 35 هکتار در سال جاری، یادآور شد: آب بندان ها به عنوان اکوسیستم های آبی برای ذخیره سازی آب سطحی برای مصارف کشاورزی، جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی، تغذیه چشمه ها، آب های زیرزمینی و زیستگاهی برای پرندگان و حیات وحش بسیار اهمیت دارند.

خرمانی با اشاره به اینکه این آب بندان ها در روستای اناده به مساحت 3 هکتار، روستای دارجار به مساحت 8 هکتار و دو قطعه آب بندان به مساحت 10 و 12 هکتار در روستای سنگ چالک بوده است، گفت: شهرستان نور دارای 68 قطعه آب بندان به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 مترمربع اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان نور به چرخه تولید بازگشت

2500 مترمربع اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان نور به چرخه تولید بازگشت