مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-02فرهنگي

نگاهی به کتاب «سیری در ترانه سرایی فارسی»


کتاب «سیری در ترانه سرایی فارسی از آغاز تا امروز» منبعی جامع در حوزه ترانه و ترانه سرایی فارسی است که در آن انواع ترانه ها از آغاز پیدایش زبان و ادبیات فارسی تا اکنون، - ایسنا/اصفهان کتاب سیری در ترانه سرایی فارسی از آغاز تا امروز منبعی جامع در حوزه ترانه و ترانه سرایی فارسی است که در آن انواع ترانه ها از آغاز پیدایش زبان و ادبیات فارسی تا اکنون، همراه با تحلیل های تاریخی، ساختاری و محتواییِ اشعار و موسیقی ها بررسی شده است.

علی اصغر باباصفری، یکی از نویسندگان این کتاب به ایسنا گفت: با پیشنهادی که به آقای محمدامین محمدپور دادم، این پژوهش مشترک شروع شد و حدود 4 تا 5 سال به طول انجامید تا اینکه با نظر بنده، توسط نشر مروارید به مرحله انتشار رسید.

ضمن اینکه در تدوین و تألیف این کتاب، منابع مختلف شامل کتاب و مقاله و منابع صوتی از چشم ما دور نماند و مورد استفاده قرار گرفته است؛ بنابراین می توان ادعا کرد که کتاب سیری در ترانه سرایی فارسی دارای جامعیت در زمینهٔ ترانه و ترانه سرایی است.

او با بیان اینکه ترانه و ترانه سرایی، یکی از بحث های جداناپذیر از فرهنگ و سنت ایرانی است و پیشینه آن به قبل از اسلام برمی گردد، اظهار کرد: در کتاب سیری در ترانه سرایی فارسی از آغاز تا امروز معرفی و تقسیم بندی ترانه ها از آغاز تا زمان حاضر، انجام شده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به کتاب «سیری در ترانه سرایی فارسی»

نگاهی به کتاب «سیری در ترانه سرایی فارسی»