مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 15:352023-06-29بين الملل

چین: آمریکا بابت زندان گوانتانامو عذرخواهی کند


سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، رفتار غیر انسانی با زندانیان زندان گوانتانامو تنها یک نمونه کوچک از نقض حقوق بشر آمریکایی ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین به انتشار گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره زندان گوانتانامو و مسئولیت های آمریکا در این باره واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه سی جی تی ان ، این مقام وزارت خارجه چین اعلام کرد که زندان گوانتانامو تنها یک تصویر خُرد از نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده در خارج از این کشور است.

در گزارش گزارشگر سازمان ملل که اخیرا منتشر شد، آمده که زندانیان زندان گوانتانامو همچنان در معرض رفتار غیرانسانی و ظالمانه قرار دارند.

 گزارشگر سازمان ملل از دولت ایالات متحده خواست تا مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد و عذرخواهی کند و به قربانیان زندان گوانتانامو غرامت بدهد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، طی 20 سال گذشته بارها درباره آزارها و نقض حقوق بشر در زندان گوانتانامو افشاگری و باعث خشم شدید جامعه بین المللی شده است.

مائو نینگ اعلام کرد، ایالات متحده بارها وعده داده که زندان گوانتانامو را تعطیل کند اما تا به امروز ده ها نفر هنوز در بازداشت هستند که از میان آنها فقط چند نفر متهم یا محکوم شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: آمریکا بابت زندان گوانتانامو عذرخواهی کند

چین: آمریکا بابت زندان گوانتانامو عذرخواهی کند