مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 08:252023-07-18سياسي

چگونه تورم را بر اساس فقه نظام کاهش دهیم؟


حجت الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی دوشنبه 26 تیر به تبیین اجمالی الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم در مقایسه با بسته مهار تورم وزارت اقتصاد پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی دوشنبه 26 تیر به تبیین اجمالی الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم در مقایسه با بسته مهار تورم وزارت اقتصاد پرداخته است که در ادامه یادداشت وی را در این زمینه می خوانیم: برای مدیریت تورم به صورت پایدار و محسوس، نیازمند اعمالِ اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران هستیم.

بخشی از این اصلاحات ساختاری به شرح زیر است: برای مدیریت تورم از سمت عرضه، نیازمند افزایش تولید کننده های خرد در جامعه هستیم.

افزایش تولید کننده، علاوه بر افزایش تولید و عرضه کالا در بازار، هزینه تبلیغات، هزینه ابزار تولید و هزینه حمل و نقل کمتری را به کالای نهایی تولید شده تحمیل و بالتبع کاهش قیمت را به ارمغان می آورد.

به عبارت دیگر: تولید غیر متمرکز، از دو محور افزایش تولید کننده و کاهش هزینه های تولید به کاهشی شدن قیمت ها کمک می کند.

(اقدام اول از طرف عرضه) برای مدیریت تورم از سمت عرضه، بازارهای موقت متعددی با کمک خیرین و دولت در نقاط مختلف شهر ساخته می شود و هزینه های عرضه و توزیع برای همه تولید کننده های خرد صف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه تورم را بر اساس فقه نظام کاهش دهیم؟

چگونه تورم را بر اساس فقه نظام کاهش دهیم؟