مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-04اجتماعي

ایجاد روگذر و فنس کشی بهترین گزینه ایمنی محور میاندشت برای یوزها


ایجاد روگذر به شکلی که بر طبق فنس کشی یوزپلنگ ها از مسیر آن ها هدایت شوند، بهترین گزینه ایمن سازی کریدور میاندشت میامی محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهرام علی ظاهری پیش از ظهر سه شنبه در نشست اضطراری بررسی وضعیت یوز آسیایی در فرمانداری میامی، ضمن بیان اینکه جاده کریدور اصلی میاندشت در واقع زیستگاه یوزپلنگ آسیایی را قطع کرده است، بیان داشت: یوزپلنگ ها برای یافتن غذا و زندگی شأن، ناگزیر هستند که از جاده عبور کنند.

وی با بیان اینکه طبیعت و رفتارشناسی یوزها برای ادامه زندگی، آنها را مجبور می کند که در محدوده کریدور اصلی تردد داشته باشند چرا که این جاده دقیقاً زیستگاه آنها را دو پاره کرده است، افزود: عمده تردد یوزپلنگ ها نیز در زمان تاریکی یعنی غروب آفتاب و طلوع است که متأسفانه کاهش دید را هم همراه دارد.

روگذر ایجاد می شود مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان بیان کرد: بررسی جمود لاشه یوزپلنگی که هفته گذشته در میاندشت تلف شد نیز نشان می دهد که حادثه تصادف در ابتدای زمان تاریکی بوده که کاهش دید از زمان های دیگر بیشتر است.

ظاهری با بیان اینکه نمونه هایی برای مناسب سازی مسیر کریدور اصلی تهران - مشهد پیشنهاد شده است، گفت: پل هایی برای عبور یوزها از جاده در کریدور مشخص شده و مطالعات آن نیز صورت پذیرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد روگذر و فنس کشی بهترین گزینه ایمنی محور میاندشت برای یوزها

ایجاد روگذر و فنس کشی بهترین گزینه ایمنی محور میاندشت برای یوزها