مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 13:202023-07-13پزشكي

مصرف گُل جنون می آورد/ گیاه کانابیس ساتیوا را می شناسید


یک روانپزشک با اشاره به اینکه لزوما استفاده از مشتقات گیاه کانابیس ایندیکا با تغییرات ظاهری یا اصطلاحا تخریب صورت همراه نیست، نسبت به اختلالات روانی مصرف ماده مخدر گُل هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جمال شمس، با اشاره به اینکه ماده مخدر حشیش، گُل، وید، علف یا ماری جوانا برگ ها و گل های خشک شده گیاه کانابیس ساتیوا یا کانابیس ایندیکا هستند، اظهار کرد: داخل این گیاه ماده مخدر وجود دارد و بسته به اینکه از کجای گیاه استفاده شود، نام های مختلفی برای آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: اگر از برگ خشک شده این گیاه استفاده شود به آن علف یا گراس هم می گویند.

شمس با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مواد مخدر برای بخش های مختلف بوته کانابیس ساتیوا، نام های مختلفی می گذارند تا جذابیت آن برای مصرف کنندگان بیشتر شود، خاطرنشان کرد: صمغ این گیاه، حشیش یا ماری جوانا است، وید و بنگ هم بخش های دیگر این گیاه محسوب می شود و اگر سن گیاه بالاتر رود و گل بدهد به آن گل می گویند.

این متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: گل، حشیش، ماری جوآنا، گراس، بنگ و وید، همه و همه از یک ماده اعتیادآور تهیه می شود ولی نکته اینجاست که کسانی که مواد مخدر را تهیه و تولید می کنند با نام های خاص و اشکال مختلفی این فرآورده را عرضه می کنند و تنها هدفشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف گُل جنون می آورد/ گیاه کانابیس ساتیوا را می شناسید

مصرف گُل جنون می آورد/ گیاه کانابیس ساتیوا را می شناسید