مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 00:252023-07-04دانش

کشف ماده جدیدی برای تحول رایانه های کوانتومی


پژوهشگران دانشگاه ایالتی نورث کارولینا موفق به ابداع ماده مغناطیسی جدیدی برای رایانه های کوانتومی اسپینترونیک موسوم به کیو-سیلیکون(Q-silicon) شده اند که می تواند انقلابی در این حوزه ایجاد کند.

- پژوهشگران دانشگاه ایالتی نورث کارولینا موفق به ابداع ماده مغناطیسی جدیدی برای رایانه های کوانتومی اسپینترونیک موسوم به کیو-سیلیکون(Q-silicon) شده اند که می تواند انقلابی در این حوزه ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، سیلیکون در حوزه الکترونیک برای دهه های متمادی سلطنت کرده است و اکنون یک نسخه جدید از آن می تواند به گسترش استفاده از آن در آینده کمک کند.

ویفرهای سیلیکونی یک گام کلیدی در تولید نیمه رساناها هستند، اما به زودی ممکن است با ماده جدیدی به نام کیو-سیلیکون برای رایانه های کوانتومی و دستگاه های اسپینترونیک جایگزین شوند.

مهندسان دانشگاه ایالتی نورث کارولینا(NCSU) شکل کاملاً جدیدی از این ماده به نام کیو-سیلیکون را کشف کرده اند که ویژگی های جدیدی دارد و می تواند کاربردهای مهمی در رایانه های کوانتومی و اسپینترونیک داشته باشد.

اسپینترونیک(Spintronics) یا اسپین الکترونیک به مطالعه اسپین الکترون و گشتاور مغناطیسی مربوط به آن برای کاربرد در ادوات حالت جامد گفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ماده جدیدی برای تحول رایانه های کوانتومی

کشف ماده جدیدی برای تحول رایانه های کوانتومی