مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 22:352023-06-27اقتصادي

وارد 680 میلیون دلار میوه های گرمسیری به کشور


مدیر طرح و برنامه معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته 680 میلیون دلار در ایران واردات میوه های گرمسیری صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شاهین رستم پور بعد از ظهر سه شنبه در نشست تخصصی مدیران باغبانی کشور که در سالن باغستان قزوین برگزار شد اظهار کرد: سواحل جنوبی ایران مستعد تولید موز و قهوه است و می تواند در این میوه های گرمسیری خودکفا شود.

وی افزود: متأسفانه در بخش میوه های گرمسیری چندان دنبال توسعه نیستیم و این در حالی است که اصلاً به ظرفیت سواحل نیز توجه نکردیم.

مدیر طرح و برنامه معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: چند شرکت خارجی وارد این حوزه شده و آماده سرمایه گذاری در این رابطه هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 680 میلیون دلار در ایران واردات میوه های گرمسیری صورت گرفته است، تصریح کرد: درحالی که همین مقدار پول را اگر در حوزه توسعه میوه های گرمسیری هزینه کنیم صادرکننده این محصولات خواهیم بود.

رستم پور ادامه داد: گسترش 150 هزار هکتاری گلخانه ها به منظور کمک به حفظ امنیت غذایی و ارزآوری برای کشور در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در این حوزه با کمبودها و مشکلاتی روبرو هستیم از جمله آنکه مطالعات، پژوهش ها و تحقیقات ما در حوزه باغبانی و گلخانه کم و ناکافی است و باید این خلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وارد 680 میلیون دلار میوه های گرمسیری به کشور

وارد 680 میلیون دلار میوه های گرمسیری به کشور