مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-09سياسي

فضیلت های معنوی امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)


امام علی بن ابی طالب بزرگِ بزرگان بوده و نسخه ای یگانه به شمار می رود که خاور و باختر، کپی برابر اصل او را هرگز به خود ندیده است.

- قرار گرفته است.

مشروح این یادداشت را در ادامه می خوانید: امام الموحدین حضرت علی بن ابی طالب (ع) از جایگاهی بی مانند در امت اسلام برخوردار بوده و آراستگی های اخلاقی، رفتاری و شخصیتی آن بزرگوار، او را به عنوان یکی از الگوهای بی نظیر جهان اسلام بلکه جهان بشریت تبدیل نموده و گروه بسیاری از غیر مسلمانان نیز شیفته و مجذوب نیکی ها و خوبی های آن امام همام گردیده و زبان به ستایش او گشوده اند.

به دیگر سخن، امام علی (ع) نزد تمامی پیروان ادیان آسمانی (و در مواردی، غیر خداپرستان) محترم است و همه ی آزادی خواهان و کسانی که چراغ فطرت خویش را خاموش نساخته اند و فضائل اخلاقی و انسانی را ستوده و به مردان پارسا، خداجو، نیک سیرت و والاتبار احترام می گذارند، به چهره ی آسمانی این مرد الهی (ع) به دیده ی احترام و بزرگداشت می نگرند.

در این راستا، از شِبلی شُمیِّل (دانشمند و نویسنده مسیحی لبنانی) نقل است که در توصیف بزرگی و یگانگی امام علی بن أبی طالب (ع) چنین گفته است: امام علی بن أبی طالب بزرگِ بزرگان بوده و نسخه ای یگانه به شمار می رود که خاور و باختر، کپی برابر اصل او را هرگز به خود ندیده است؛ نه در گذشته و نه در روزگار معاصر [


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضیلت های معنوی امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)

فضیلت های معنوی امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)