مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 21:052023-06-23اقتصادي

پارسال 30 هزار راس دام سبک تولید ایلام از مرز مهران صادر شد


سال گذشته 30 هزار راس دام سبک و 300 تن مرغ مازاد تولیدی استان از مرز مهران به کشور عراق صادر شد.

-   یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: نزدیک به 30 هزار راس دام سبک و 300 تن مرغ مازاد تولید استان سال گذشته از مرز مهران به کشور عراق صادر شد و هم اکنون نیز تخم مرغ از مرز بین المللی مهران صادر می شود.

وی افزود: طی 2 ماه ابتدایی سال جاری در مجموع 12هزار 644 مورد بازرسی از سطح مراکز توزیع محصولات و فرآورده های خام دامی انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: از این میزان بازرسی مقدار سه هزار و 334 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.

وی یادآور شد: درحوزه بهداشت دام استان نیز تلاش های زیادی در راستای مقابله با بیماری های هاری، تب بروسلوز و سل انجام شده و در حال حاضر هم واکسیناسیون و پیشگیری برعلیه این بیماری ها ادامه دارد.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم و غیر قابل عبور در حوزه بهداشت و سلامت مردم موضوع کشتارگاه ها است، ادامه داد: در راستای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی اقدامات مهمی انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: کشتارگاه مرغ پاطلایی کارزان در شهرستان چرداول با اعتبار 200 میلیارد ریال، دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارسال 30 هزار راس دام سبک تولید ایلام از مرز مهران صادر شد

پارسال 30 هزار راس دام سبک تولید ایلام از مرز مهران صادر شد