مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 19:452023-07-21سياسي

وزیر دادگستری: اگر می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید از کودک شروع کنیم


وزیر دادگستری نسبت به ساماندهی کودکان کار و زباله گرد تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رحیمی در اختتامیه سومین کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با بیان اینکه واقعیت این است که تعالیم عالی اسلام در مورد کودک بسیار غنی است، گفت: اصل موضوع تربیتی راجع به کودک است و اگر می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید از کودک شروع کنیم، اما واقعیت این است که در اجرا به احکام توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه موضوعاتی در این کارگاه مطرح شد که در چند مسئله به جز تفاهم و همکاری دستگاه های مختلف قابل حل نیست، گفت: یک موضوع که با اصلاح آیین نامه آثار آن در جامعه دیده شد بحث فرزندخواندگی و حمایت از کودکان بد و بی سرپرست بود.

چرا که مطابق قانون اگر کودک بی سرپرست یا بدسرپرست باشد با دستور دادستانی تحویل بهزیستی می شود و این افراد یا در بهزیستی نگهداری می شوند و یا به مراکز شبه خانواده داده می شوند.

مراحل فرزندخواندگی هم پیچیده بود به گونه ای که بسیاری از افراد قادر به فراهم کردن لوازم و مقدمات آن نبودند و یا برخی خانواده ها مایل نبودند که کودکان معلول را به فرزندخواندگی قبول کنند اما با اصلاح آیین نامه به بهزیستی اجازه دادیم موقتا کودکان را به خانواده ها بدهند که این موضوع در هیات دولت نیز تصویب شد که موجب می شود ما در مراکز بهزیستی طفل بد و بی سرپرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دادگستری: اگر می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید از کودک شروع کنیم

وزیر دادگستری: اگر می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید از کودک شروع کنیم