مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 16:502023-06-28بين الملل

حضور بیش از 5 میلیون پناهجو در ایران با وجود تحریم ها


ایرانی که بالغ بر 5 میلیون پناهنده را در کشوری پذیرا شده که در اوج تحریم دولت های غربی قرار دارد و به این کشور باید مدال حقوق بشر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مراسم روز جهانی پناهنده امروز چهارشنبه (7 تیر 1402) با حضور و سخنرانی احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، عبدالله مبینی ریاست سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، اشتفان پریزنر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد، خانم اینا گلداکو جانشین نماینده کمیسر عالی سازمان ملل و تنی چند از مقامات و مهاجران در سالن وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور در این مراسم گفت: آغوش جمهوری اسلامی ایران همواره برای پناه دادن به مظلومانی که تحت فشار و ستم قرار گرفتند باز بوده و ملت ما همواره به این امر انسانی توجه داشته است.

وحیدی با اشاره به پذیرایی دولت و ملت ایران از پناهجویان در طول 44 سال گذشته اعم از مهاجران عراقی شامل عرب و کرد در طول دوره سرکوب های رژیم بعث در مرزهای غربی و کمک های مستمر به پناهجویان افغان از مرزهای شرقی گفت: ما امروز از ده ها کشور در ایران، آواره و پناهنده داریم هرچند فراوانی این پناهندگان، بیشتر از عزیزان افغانستانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور بیش از 5 میلیون پناهجو در ایران با وجود تحریم ها

حضور بیش از 5 میلیون پناهجو در ایران با وجود تحریم ها