مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 10:452023-06-25اجتماعي

تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیابان زایی در محدوده تالاب صالحیه البرز


معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: هویت گذاری تعدادی از شترهای اطراف تالاب صالحیه به نوعی برای افراد بومی حق ایجاد کرده و بار مضاعفی به عرصه تالاب وارد می کند.

- ایسنا/البرز معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: هویت گذاری تعدادی از شترهای اطراف تالاب صالحیه به نوعی برای افراد بومی حق ایجاد کرده و بار مضاعفی به عرصه تالاب وارد می کند.

مهدی میردار هریجانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی سال های گذشته اقداماتی از جمله کاشت نهال برای مقابله با بیابانزایی در محدوده تالاب صالحیه صورت گرفت، اظهار کرد: سال 98 شاهد وقوع سیلابی در محدوده این تالاب بودیم و همین باعث شد بخشی از پروژه بیابان زدایی زیرآب برود و عملا بخشی از آن ابتر بماند.

وی با بیان اینکه اغلب نهال های کاشته شده در محدوده تالاب صالحیه گونه های بیابانی بودند، گفت: سیلاب اتفاق افتاده بخش زیادی از این نهال ها را از بین برد و به نوعی هزینه های انجام شده را هم به هدر داد.

وی توضیح داد: در حال حاضر اداره کل منابع طبیعی برنامه ای برای کاشت نهال در اطراف تالاب صالحیه ندارد و بیشتر بر روی قرق عرصه، مدیریت چرا و ساماندهی وضعیت چرای دام های فاقد مجوز به ویژه شترهای سرگردان تمرکز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیابان زایی در محدوده تالاب صالحیه البرز

تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیابان زایی در محدوده تالاب صالحیه البرز