مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:302023-07-19اجتماعي

آیین های ویژه عزاداری و سوگواری محرم در گناوه آغاز شد


همزمان با آغاز ماه محرم، آیین های ویژه عزاداری، سوگواری و برنامه های ویژه این ایام با حضور عاشقان ودلدادگان حسینی در گناوه آغاز شد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، عصمت اسماعیلی؛ هر سال با فرا رسیدن ماه محرم و حتی هفته ها قبل از آن مردم در سراسر ایران اسلامی به تدارک و آماده سازی و سیاهپوش کردن اماکن و مساجد و کوچه و خیابان ها برای این ماه عزا می پردازند.

اعتقادات مذهبی این دیار کهن با برپایی آیین های سنتی و مذهبی بسیاری که برای این ایام اجرا می کنند گره خورده است و این آیین ها به گونه ای زبان گویای عشق آنها به خاندان اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) است.

هرسال در آستانه ماه محرم، مردم و هیئت های مذهبی مشغول آماده سازی و تدارک برای اقامه عزای خاندان اهل بیت (ع) هستند تا هرچه بهتر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برگزار کنند امسال نیز با آغاز ماه محرم، آیین های ویژه این ایام پرشورتر از همیشه با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی آغاز شد.

در شهرها و روستاهای شهرستان گناوه نیز همزمان با آغاز محرم، برنامه ها و آیین های مختلفی در اقامه عزای حسینی تدارک شده است و این برنامه ها در سراسر شهرستان با حضور پرشور دلدادگان و عاشقان دریادل این دیار آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین های ویژه عزاداری و سوگواری محرم در گناوه آغاز شد

آیین های ویژه عزاداری و سوگواری محرم در گناوه آغاز شد