مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-09سياسي

آقای رییسی؛ سد شیو را برای رفع کامل محرومیت این 2 شهرستان بسازید+فیلم


مطالبه گران می گویند با نزدیک بودن سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از موضوعاتی که می بایست به جد در دستور کار قرار گیرد سد شیو شهرستان باشت است - باشت شهرستانی که هم اکنون نیز قطب باغداری استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود اما در حوزه کشاورزی نتوانسته به دلیل کمبود آب تولیدات آنچنانی داشته باشد.

با نزدیک بودن به سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از موضوعاتی که می بایست به جد در دستور کار قرار گیرد سد شیو شهرستان باشت است که امام جمعه این شهرستان در خطبه های اخیر نماز جمعه این شهرستان سد شیو را مطالبه گری کرد.

مشخصات سد مخزنی شیو آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه ای استان در گفت وگو با فارس اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک در صد مساحت ایران اسلامی حدود 10 درصد منابع آب کشور را در خود جای داده است.

وی گفت: بارش سالیانه 11 میلیارد متر مکعب و 5 / 8 میلیارد متر مکعب رواناب از پتانسیل های مطلوب استان است.

این مسئول افزود: نکته جالب توجه اینکه تمام این بارش در 4 ماه از سال اتفاق می افتد و دقیقا در 8 ماه دیگر سال که نیاز به آب برای کشاورزی ، شرب و صنعت می باشد اصولا بارشی روی نمی دهد لذا مهار آب در سدهای مخزنی تنها گزینه استفاده از این نعمت خدادادی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای رییسی؛ سد شیو را برای رفع کامل محرومیت این 2 شهرستان بسازید+فیلم

آقای رییسی؛ سد شیو را برای رفع کامل محرومیت این 2 شهرستان بسازید+فیلم