مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 23:202023-07-10فرهنگي

اولین دوره جشنواره ملی قدمگاه در بافت تاریخی یزد برگزار می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اولین دوره جشنواره تئاتر خیابانی قدمگاه با محوریت واقعه بزرگ مباهله از 20 تا 22 تیرماه در بافت تاریخی یزد اجرا می شود.

- احسان عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 27 اثر از استان های مختلف به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که از بین آنها 10 اثر در این ایام در بافت تاریخی اجرا می شود که از این تعداد سه اثر از هنرمندان یزدی است.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین ابعاد مختلف واقعه بزرگ مباهله با رویکرد هنری و با زبان هنر عنوان کرد و افزود: استان یزد در این جشنواره میزبان بیش از 100 هنرمند است و امیدواریم با حضور مردم شاهد رویداد هنری ویژه و خاص در بافت تاریخی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در ایام ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو، به صورت ویژه فضای اجرای آثار را در بافت تاریخی در نظر گرفتیم چرا که در سطح کشور منحصر به فرد است و می تواند منشأیی برای تعریف سایر رویدادها و جشنواره های هنری در بافت تاریخی یزد باشد.

عابدی عنوان کرد: تجربه چتر زندگی نشان داد که مردم از تئاتر خیابانی استقبال می کنند و چون ویژگی مهم تئاتر خیابانی این است که در سالن نیست و نیاز به فراخوان ندارد، مرغوبیت بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین دوره جشنواره ملی قدمگاه در بافت تاریخی یزد برگزار می شود

اولین دوره جشنواره ملی قدمگاه در بافت تاریخی یزد برگزار می شود