مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 14:552023-06-22بين الملل

13 هزار نظامی ارتش اوکراین در ضدحملات کشته شدند


دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ارائه گزارشی به رییس جمهور این کشور اعلام کرد ارتش اوکراین در جریان ضدحملات تاکنون 13 هزار نظامی خود حجم زیادی از تجهیزات و تسلیحات نظامی را از دست داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در نشست اعضای این شورا با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور اعلام کرد که از تاریخ 4 ژوئن (آغاز ضدحملات اوکراین) تا روز چهارشنبه 21 ژوئن رژیم کی یف 246 تانک از جمله 13 تانک کشورهای غربی، 595 واحد خودروی زرهی نظامی و خودروی زرهی، و 279 توپخانه میدانی منهدم شده است.

و همچنین گفت: 42 سامانه موشکی چندمنظوره و سامانه موشکی ضدهوایی و 10 جنگنده تاکتیکی، 4 بالگرد، و 264 پهپاد ارتش اوکراین نیز منهدم شدند.

در همین بازه زمانی و در جریان ضدحملات بیش از 13 هزار نظامی را نیز از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه ها پیش مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام 4 ژوئن (14 خرداد) بی سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنو موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 هزار نظامی ارتش اوکراین در ضدحملات کشته شدند

13 هزار نظامی ارتش اوکراین در ضدحملات کشته شدند