مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 15:502023-06-29اقتصادي

نمایش سنگ نگاره ساسانی در موزه ملی ایران پس از قرنطینه 48 ساعته


رییس اداره اموال منقول فرهنگی و تاریخی گفت: به دلیل عدم انتقال ویروس به سایر اشیای موزه، نقش برجسته ساسانی به مدت 48 ساعته قرنطینه و پس از آن برای نمایش در موزه ملی برنامه ریزی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سنگ نگاره دوهزار ساله ساسانی بامداد چهارشنبه به زادگاه خود بازگشت.

نقش برجسته ای که اطلاع دقیقی از چگونگی و زمان خروج آن از ایران در دست نیست اما با توجه به زمان ورود آن به امارات که مصادف با 1367 شمسی است، به احتمال زیاد در زمان جنگ تحمیلی به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

این اثر باستانی در سال 2016 زمانی که برای حراج در بازار سیاه هنری به بریتانیا ارسال شده بود در فرودگاه استنستد لندن به دلیل مشکوک شدن افسران نیروی مرزی به نوع بسته بندی سردستی آن ضبط و توقیف شد.

کارشناسان زمان تراشیده شدن اثر را حدود 2000 سال و بهای تقریبی آن را 30 میلیون پوند تخمین می زنند و به گفته مرتضی ادیب زاده مدیرکل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این پرونده توسط اینترپل (پلیس بین الملل) بررسی شده و شخص خاصی دستگیر نشده است.

با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی و همکاری مستمر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و مکاتبات صورت گرفته در سال گذشته، روند استرداد این اثر به کشور آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش سنگ نگاره ساسانی در موزه ملی ایران پس از قرنطینه 48 ساعته

نمایش سنگ نگاره ساسانی در موزه ملی ایران پس از قرنطینه 48 ساعته