مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 20:512023-07-07سياسي

شور علوی در گردهمایی بین المللی غدیریونِ دیار هزارسنگر


خبرگزاری فارس مازندران- قربانعلی مسافر یاعلی گویان روانه شدند، از هر منطقه و محله ای به مرکز شهر آمدند از نوزاد چندروزه گرفته تا جوان 18 ساله و پیرمرد 80 ساله.

آمدند تا در جشن غدیرخم دوباره دست بیعت و ولایت ببندند و عهدهای ناگسستنی خود با امام اول شیعیان را مستحکم تر کنند.

از کجا، چه پوشش و چه فرهنگ و آداب و رسوم دیگر مطرح نبود، همه دعوت نامه از مولا امیرالمؤمنین(ع) داشتند و در مهمانی و گردهمایی هزار نفری شرکت کردند.

براساس اعلام رسمی آیین افتتاحیه جشن بزرگ و بین المللی غدیرخم در پایتخت علویان ساعت 18 روز پنجشنبه 15 تیر ماه اعلام شده بود ولی مردم همیشه خودجوش و پای کار از ساعت ها قبل آغاز آمدند و دست به کار شدند تا جشن غدیر امسال پرشور و فراملی برگزار شود.

میعادگاه قرار عاشقی با مولای متقیان(ع) از میدان قائم تا میدان 17 شهریور شهر هزار سنگر دیار علویان بود؛ در نخستین شب جشن علوی جای سوزن انداختن نبود و از همه سو خاطرات مسیر پیاده روی نجف به کربلا در مسیر 3 کیلومتری آمل تداعی می شد.

مهیا شدن بیش از 135 موکب مردمی و خودجوش به همراه حضور رایزنان فرهنگی و پژوهشی پنج کشور اسلامی تونس، عراق، یمن، الجزایر و سوریه به این جشن بین المللی رنگ و بوی ویژه داد به گونه ای که مهمانان خارجی از استقبال پرشور و بی نظیر آملی ها هیجان زده شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شور علوی در گردهمایی بین المللی غدیریونِ دیار هزارسنگر

شور علوی در گردهمایی بین المللی غدیریونِ دیار هزارسنگر