مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-02اجتماعي

گوهرهای اشتغال آفرین «خور» خراسان جنوبی


گوهر های ناب روستای خور خوسف سبب شده تا این روستا به کارگاه فرآوری عقیق در خراسان جنوبی مبدل شود و این گوهر ناب اشتغال آفرین شود برای اهالی این روستا و روستاهای همجوار آن.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛  برقش در بیابان و آن هنگام که درپی گوسفندان در صحرا بود چشم او را گرفت به هیچ وجه هم فکر نمی کرد که این سنگ های رنگارنگ و زیبا که توجهش را به خود جلب کرده گوهر ناب است که خیلی ها در پی آنند تا منبع و محل آن را بدانند.

شاید به همین دلیل هم بود که وقتی تعدادی کارشناس از خارج استان  به روستا آمدند و سراغ این سنگ ها را گرفتند محلی که آن ها را یافته بود لو نداد.

وقتی قدر آنچه را که فقط برای زیبایی و قشنگی از بیابان جمع آوری می کرد و گوشه ای از خانه آن را می انداخت دریافت، خودش به دنبال آموختن فوت و فنش رفت و شد استاد گوهر تراشی، آن هم عقیق های رنگارنگ در روستای خور خوسف.

تشعشع و درخشش این عقیق های رنگی از روزنه های کارگاه کوچکش به بیرون که می تراوید سبب شد تا همه اهالی روستا که مالدار و عشایر بودند  وقتی در بیابان و صحرا در پی دام ها برای چرا بودند برای جمع آوری آن از دل خاک های تیره و سیاه بیابان اقدام کنند طوری که در حال حاضر در هر خانه ای از اهالی خور را بزنی به طور حتم با کیسه هایی از عقیق های رنگارنگ که در گوشه و کنار این خانه ها جا خوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوهرهای اشتغال آفرین «خور» خراسان جنوبی

گوهرهای اشتغال آفرین «خور» خراسان جنوبی