مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-17پزشكي

همکاری های ایران و تاجیکستان برای رشد شاخص های سلامت منطقه


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار وزیر بهداشت و تندرستی تاجیکستان، تحمیل تحریم های دارویی و تجهیزاتی به کشورمان را زمینه ساز فرصتی قلمداد کرد که با توان و دانش متخصصان ایرانی فراهم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهرام عین اللهی صبح امروز در جلسه مشترک با دکتر عبدالله زاده، اظهار داشت: یکی از نقاط عطف پیشرفت حوزه سلامت در ایران ادغام آموزش در درمان بود که از جمله استانداردهای جهانی است و در نظام سلامت ما به اجرا درآمد.

عین اللهی تصریح کرد: ما در ابتدای انقلاب فقط 9 دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و اکنون 67 دانشگاه علوم پزشکی ، 270 هزار دانشجوی علوم پزشکی و 22 هزار عضو هیات علمی داریم که نتیجه ادغام آموزش در درمان است.

دکتر عبدالله زاده وزیر بهداشت و تندرستی تاجیکستان نیز در این دیدار خواستار انتقال تجارب موفق حوزه سلامت جمهوری اسلامی ایران به این کشور شد و گفت: ایران در تامین داروی مورد نیاز خود در مرحله خودکفایی است و ما برای تأمین نیاز دارویی خود در راستای تفاهم نامه های بین المللی به همکاری ایران نیاز داریم.

گفتنی است جلسه مشترک وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با همتای تاجیکستانی صبح امروز با هدف گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه رشد شاخص های سلامت برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های ایران و تاجیکستان برای رشد شاخص های سلامت منطقه

همکاری های ایران و تاجیکستان برای رشد شاخص های سلامت منطقه