مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 08:452023-07-09سياسي

اتمام حدنگاری یک تکلیف ملی است


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه اتمام حدنگاری یک تکلیف ملی است گفت: این امر مهم خواست نظام است که توأمان منافع مردم و کل کشور را تأمین می کند و باید به عنوان یک راهبرد فرا قوه ای از سوی دستگاه های مرتبط جدی گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن بابایی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت گفت: تلاش مجموعه ثبتی کشور در بسیاری از استان ها در سه ماهه اخیر منجر به رشد صدور آراء مثبت به درخواست های مربوط به دریافت سند رسمی برای اراضی و املاک فاقد سند رسمی در قالب قانون تعین تکلیف شده و این در حالی است که همچنان در برخی استان ها این کار به کندی پیش می رود که نیاز به آسیب شناسی دارد.

وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر منتفی کردن نقل و انتقال اموال غیر منقول با اسناد عادی زمانی محقق می شود که تمامی اراضی و املاک سنددار شوند و نقل و انتقالات اموال غیر منقول با اسناد رسمی انجام شود که مجمع تشخیص مصلح نظام نیز می بایست از باب مصلحت و رفع فساد به این مسئله ورود کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه 80 درصد اراضی کشاورزی تا پایان سال جاری می بایست حدنگاری و دارای سند شوند افزود: کمیسیون های رفع تداخلات اراضی در برخی استان ها عملکرد ضعیفی دارند و باید این نقیصه هرچه زودتر در راستای تحقق فرامین ره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام حدنگاری یک تکلیف ملی است

اتمام حدنگاری یک تکلیف ملی است